Безоплатна правова допомога – інструмент соціальної справедливості

У Полтаві презентували український досвід з «Надання безоплатної правової допомоги соціально незахищеним громадянам - як інструмент соціальної справедливості». Житель області Олексій Омельченко наголошує, система діє. Завдяки їй зумів захистити свої права.

Олексій Омельченко, клієнт системи БПД:

- Прийшов час отримувати пенсію, я звернувся у Пенсійне бюро і мені відмовили, пояснюючи тим, що я працював, де коефіцієнт 1,5, а мені зарахували рік за рік. Протягом 10 років я обходив всі інстанції, завжди відмовляли. Звернувся у Диканське бюро. Мені кваліфіковано допомогли.
Громадяни звертаються за вторинною правовою допомогою часто, - зазначає заступник начальника відділу Котелевського бюро правової допомоги Микола Убийсобака.

Микола Убийсобака, заступник начальника відділу Котелевського бюро правової допомоги:

- До нас звернення поступають,  десь, 10-15 у місяць направляють громадян від державних установ з органів місцевого самоврядування. До бюро, в основному, звертаються зі стягнення аліментів на дітей, розірвання шлюбу, складання процесуальних документів щодо визнання права власності відповідно до вимови нотаріуса.
Також на конференції презентували етапи становлення системи БПД в Україні, напрями діяльності, сучасні сервіси, якими можуть скористатися громадяни.

Юлія Козаченко, заступниця начальника відділу комунікацій та правопросвітництва Регіонального центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги у Полтавській області:

- Що стосується дієвості системи. Понад півтора мільйона надання правових консультацій та роз’яснень, більше півмільйона дзвінків до контакт-центру і, в тому числі, надання консультацій. Надання цієї правової допомоги уже на рівні міст-мільйонників. Також важливим моментом є позитивні справи, тобто, це виправ дальні вироки, або випадки звільнення від відбування покарання.

Правопросвітництво на Полтавщині здійснюється регулярно,- розповіла очільниця Шишацького бюро правової допомоги Вікторія Легейда:
- Працівниками бюро проведено 462 заходи з використанням різних їх форм. Якщо брати наймолодшу категорію громадян нашої держави, а це - діти, які відвідують дошкільні навчальні заклади, то ми проводимо з ними бесіди про права та обов’язки дітей, а також дедуктивні ігри.

На конференції зазначили: система БПД спрямована на захист саме соціально вразливих категорій громадян.