Споживачі заборгували за послуги з централізованого опалення та постачання гарячої води понад 200 мільйонів гривень

Міжопалювальний період скінчився і «Полтаватеплоенерго» уже готове подавати опалення до осель споживачів з настанням холодів. З якими фінансовими показниками підприємство входить у новий опалювальний сезон та як полтавці розраховуються за отримані послуги, розповів заступник генерального директора із збуту «Полтаватеплоенерго» Роман Кашин.

За його словами, станом на початок вересня, споживачі заборгували за послуги з централізованого опалення та постачання гарячої води понад 200 мільйонів гривень. Дарма що, загалом, стан розрахунків споживачів покращився, порівняно з минулим роком, приріст заборгованості склав 51 мільйон гривень. Роман Кашин пояснив причини: з 1 січня цього року тариф на послугу з централізованого опалення збільшився на 18,5%.

Роман Кашин, заступник генерального директора із збуту ПОКВПТГ «Полтаватеплоенерго»: 

- Заборгованість за поставлення теплової енергії та надані послуги за централізоване опалення та постачання гарячої води в цілому підприємству складає 222 мільйони гривень. Рівень розрахунків складає 95% - це десь рівень, який був в минулому році. На що ще треба звернути, що основна сума цього боргу - це заборгованість населення, десь, 96%, яка складає 214 мільйони гривень.
Торік «Полтаватеплоенерго» наприкінці опалювального періоду виконувало перерахунок невикористаних сум субсидій і повертало їх до бюджету. Цього року підприємство також виконувало подібні перерахунки, однак, процес монетизації допомоги від держави вніс свої корективи.

Роман Кашин, заступник генерального директора із збуту ПОКВПТГ «Полтаватеплоенерго»: 

- Підприємтсво, згідно з порядку перерахунку субсидій в травні-червні місяці, провела перерахунки. Було враховано період нарахування субсидій з жовтня по січень, до того момента, коли почалася монетизація субсидій. А вартість послуг - за період квітня по жовтень місяць. Сума повернути коштів в державний бюджет склала більше одного мільйона гривень.
Також, цьогоріч відбувся і перегляд умов надання субсидії. Зокрема, за наявності простроченої понад місяць заборгованості з оплати житлово-комунальних послуг, субсидія боржникам більше не призначається. Пан Роман зазначив - після цих нововведень покращилася платіжна дисципліна полтавців.

Роман Кашин, заступник генерального директора із збуту ПОКВПТГ «Полтаватеплоенерго»:

- В опалювальний період у нас кожне четверте домогосподарство отримувало субсидію. Якщо брати субсидіантів, то рівень розрахунків в тих людей, які отримували субсидію в готівковій формі склало 96,5%. Тобто 3,5% - це ті споживачі, які отримують субсидію, але повністю не розрахувались за надані послуги і вони можуть втратити ту субсидію на наступний опалювальний період.
Чи має споживач заборгованість, він може дізнатися зі щомісячних паперових рахунків «Полтаватеплоенерго», звернувшись до абонентської служби чи в онлайн сервісі офіційного сайту підприємства «Особистий кабінет споживача». На сайті «Полтаватеплоенерго» діє ще один сервіс - «Мапа комерційного обліку», де зараз міститься адресна інформація про борги в багатоповерхівках з переліком квартир, чиї мешканці заборгували найбільше.
Якщо споживачі безвідповідально ставляться до питань оплати послуг «Полтаватеплоенерго» і понад рік не ліквідують заборгованість, підприємство змушене звертатися до суду для примусового стягнення боргу. А це може вилитися в неприємні наслідки для боржника: арешт рухомого і нерухомого майна, блокування банківських рахунків, тимчасову заборону виїзду за кордон, або навіть опис і вилучення майна для подальшої реалізації на користь підприємства. До того ж, у результаті судового провадження, грошові зобов’язання споживачів збільшуються на 30%.

Один із шляхів уникнення боргів, що пропонує «Полтаватеплоенерго», - авансові платежі за опалення протягом літа. Це вже традиційна ініціатива підприємства, яку щороку підхоплюють уже більше полтавців.

Роман Кашин, заступник генерального директора із збуту ПОКВПТГ «Полтаватеплоенерго»:

- «Підприємство для того, щоб зменшити фінансове навантаження в опалювальний період, в період травня по вересень місяць виставляє в рахунках авансовий платіж дорівняє 50% від зимового нарахування. В нас десь 30% споживачів користуються цією послугою і ці кошти будуть зараховані, як оплату за надання послуг в майбутній опалювальний період»
Також заступник генерального директора із збуту «Полтаватеплоенерго» Роман Кашин поділився, які зміни чекають на полтавців у прийдешньому опалювальному періоді. Зокрема, до 1 травня 2020 року вони мають обрати модель організації договірних відносин з надавачами послуг. Договір може бути як колективним, так і індивідуальним.

Роман Кашин, заступник генерального директора із збуту ПОКВПТГ «Полтаватеплоенерго»:

- Якщо споживачі не визначаються протягом одного року, то договір буде індивідуально укладено з кожним споживачем окремо.
Після підписання колективного договору, розподіл послуг здійснюватиме юридична особа, з якою укладено договір. Зараз цю роботу виконує абонентська служба «Полтаватеплоенерго». А в разі укладення індивідуальних договорів, споживачам щомісяця нараховуватиметься плата за абонентське обслуговування, яка зараз входить до тарифів на послуги підприємства.

Полтавські теплоенергетики радять споживачам не накопичувати боргів і вчасно оплачувати рахунки. Адже отримані кошти необхідні підприємству для забезпечення якісного та безперебійного теплопостачання міста. Розрахувавшись за спожиті послуги, полтавці можуть бути впевнені: узимку в їхніх оселях буде тепло й затишно.