66% українських учнів задоволені навчанням

66% українських учнів задоволені навчанням

Більшість українців вважають, що мати професійну освіту престижно і наразі країні не вистачає кваліфікованих робітників. Водночас 66% учнів профтехів зазначають, що їм подобається навчання. Про це розповів заступник Міністра освіти і науки Петро Коржевський під час презентації результатів двох загальнонаціональних досліджень профосвіти 18 червня. 

“У системі профосвіти тривалий час не було досліджень всеукраїнського рівня, які б у цифрах показали реальний стан речей та потреби. Ми постійно працюємо з освітніми управлінцями та чуємо їхню думку, але важливо розуміти позицію учнів і людей, що працюють поза системою освіти. Результати будуть корисними під час планування подальших кроків реформи, яку МОН наразі впроваджує разом із партнерами та програмою “EU4Skills”. Це  також допоможе відстоювати інтереси профтехів”,зазначив Петро Коржевський.

5eeb2ce9d1e4f234909459.png

Перше дослідження стосується ставлення українців до профосвіти, їхньої обізнаності про реформу. 

Воно показало, що 56% респондентів вважають профосвіту престижною чи скоріше престижною, тоді як 40% — не престижною або скоріше не престижною. Важливо, що позитивне сприйняття профтехів прослідковується у старшій віковій групі, тоді як молодь вважає таку освіту менш престижною. 

Серед інших результатів дослідження:

  • мешканці Півночі (56%) та Центру (55%) більш позитивно сприймають профосвіту порівнюючи з українцями з Києва (38%) та східних регіонів (43%);
  • третина опитаних (33%) вважає, що в країні достатньо кваліфікованих робітників, тоді як більшість (65%) не погоджується з цим твердженням;
  • 37% молоді віком 16-19 років вважає, що професійна освіта дає такі ж шанси на успішну самореалізацію, як і вища (29%);
  • 20% респондентів зазначили, що робітнича професія дозволяє гідно заробляти, — стільки ж не погодилися з цією думкою;
  • після випуску з профтеху робітник має постійно вдосконалювати свої знання та навички (78%).
  • 2.png

Ще одна проблема, яку показало дослідження — низька обізнаність про реформу профосвіти та зміни, які вже відбулися. Лише 15% респондентів чули про реформу впродовж останніх трьох місяців. З них менш як 5% є потенційними вступниками до профтехів. Так, цього року було підсилено інформаційну кампанію щодо вступу, створено більше матеріалів про зміни та переваги такої освіти, а також залучено нових амбасадорів, - пишуть на сайті МОН.

Онлайн-дослідження серед учнів закладів профосвіти, яке провело МОН у червні 2020 року, мало виявити задоволеність учнів якістю та умовами навчання.

Майже всі опитані зазначили, що їм подобається/скоріше подобається навчатися у профтеху (87%) А матеріал, який там викладають, на їхню думку, є сучасним (70%, так/скоріше так). 

Учасники, зокрема, вказують, що практика на виробництві чи у закладі є важливим елементом, що допомагає краще зрозуміти особливість професії (72%) та робить навчання динамічним. Водночас до переліку речей, які могли б покращити якість навчання або зробити його більш комфортним, увійшли інфраструктурні об'єкти: обладнання в майстернях, ремонти в закладах, спорткомплексах і гуртожитках, навчальні матеріали — книжки, буклети, постери тощо.