Всесвітній день прав споживачів
Тетяна Гусар, бібліотекар відділу обслуговування ПОУНБ імені
Котляревського
"Все наше життя – це
ланцюжок споживання від найбанальніших найпростіших товарів і послуг – це
наприклад від буханки хліба, пакета молока до найскладніших – це
авіаперевезення, інформаційні телекомунікаційні послуги."
Такий лейтмотив
зустрічі представників служби у справах захисту прав споживачів із громадськими
організаціями і молоддю, що пройшла в обласній бібліотеці ім. Котляревського до
Всесвітнього дня захисту прав споживачів.
Сьогодні до Інспекції надходить
багато скарг. Та їх- за словами спеціалістів- можна уникнути якщо людина знає
свої права, гарантовані відповідним Законом .
Наталія Конотоп, виконуюча обов'язки начальника Інспекції з
питань захисту прав споживачів
"Дуже
багато скарг надходять на сьогоднішній день по інтернет-магазинам – це нова
сфера обслуговування нселення і закон у цьому напрямку був
доопрацьований."
Наталія Конотоп,
виконуюча обов'язки начальника Інспекції з питань захисту прав
споживачів.
"Крім того дуже багато на
сьогоднішній день ми зустрічаємось з нечесною підприємницькою діяльністю і в
цьому напрямку ми чітко співпрацюємо з правоохоронними органами, прокуратурою,
тому що дуже багато людей довірливі. Вони не беруть чеки, вони не укладають
угоди, а після цього довести їх правоту, коли вони вже ошукані дуже
важко."
Щоб не бути ошуканим не тільки потрібно знати права, але й дотримуватись елементарних правил покупця. За словами спеціалістів, на перший погляд звичайний чек - є основним документом, який підтверджує покупку, указує ціну товару та стає своєрідною точкою дотику між споживачем та особою, яка продає товари чи послуги.
Наталія Конотоп,
виконуюча обов'язки начальника Інспекції з питань захисту прав
споживачів.
"Насамперед,якщо це
стосується покупки обов’язково вимагати від господарюючого суб’єкта , продавця
надання будь якого документу."
Представники профільних громадських організацій своїм головним завданням вбачають захист прав споживачів.
Аркадій Дем’янко, громадський інспектор
регіональної ГО «Народний контроль»
"Приймаємо участь у прийомі таких громадян, які приходять із заявами,
скаргами, побажаннями, з питаннями, де і як, яким чином захистити від ситуацій,
де вони можуть бути ошукані"
Щоб захистити себе, як споживача достатньо
перечитати закон, говорять інспектори, та бути уважними при користуванні різними
послугами. Нагадаємо, Всесвітній день захисту прав споживачів відзначають 15-го
березня.