Хочеш миру – готуйся до війни: під Полтавою курсантів вчать на армійських симуляторах

Таких тренажерів-симуляторів немає в жодній із полтавських автошкіл. На базі військової частини А3990 у Вакуленцях курсантів навчають водінню на категорію «С» за допомогою динамічного тренажера. Це реальна кабіна, яка була виготовлена на заводі КрАЗ, тільки обладнана динамічним приводом і не має двигуна. У ній водії відточують практичні уміння за визначеними маршрутами: по бездоріжжю, чи у населених пунктах.

Олександр Синьогін лише місяць навчається водінню. До цього за кермо не сідав. Курсант каже: тренажери максимально реальні.

Олександр Синьогін, курсант: Коли ти на ньому тренуєшся, ти заздалегідь розумієш, що тобі буде потрібно робити, коли ти сідаєш за кермо справжнього автомобіля. Тут ти дивишся на ситуацію, вчишся орієнтуватися, вмикати швидкості, термозити, стартувати з місця, буксувати, включати передній міст і так далі.

Слідкує за кабіною інструктор, який сидить за пультом керування. Він обирає карту, трасу і погодні умови. Усі дії курсантів контролюються через веб-камеру в кабіні. Викладач бачить усе, що вмикає водій.

Дмитро Педь, начальник циклової комісії автомобільної техніки: У нас зараз відпрацювання водіння по бездоріжжю в літній час. Для ускладнення ми можемо включити дощ, і курсант повинен відреагувати, тобто, ввімкнути склоочищувачі.

Як зазначає Дмитро Педь, курсантів Головне управління кадрів Збройних Сил надсилає з усієї України. Адже водіїв часто не вистачає у всіх військових частинах.

Дмитро Педь, начальник циклової комісії автомобільної техніки: Ми готуємо водіїв для всіх родів військ: авіація, штурмові війська, морпехи... Усі вони потребують водіїв. Від нас курсанти їдуть з водійським посвідченням категорії "С". При прибутті до себе в частину вони можуть відразу приступати до виконання службових обов’язків, а саме: сідати за кермо і перевозити все, що їм поставить задачу командування.

За словами викладачів циклової комісії, такий пристрій економить до 20% коштів, які виділяються із державного бюджету на навчання водіїв. Адже це менші витрати на запасні частини та горючо-змащувальні матеріали.

Анатолій Мотієнко, викладач циклової комісії автомобільної техніки:
Було виявлено, що близько 90 кг бензину економиться на одному курсанту. Враховуючи наші ціни на паливо, це значна економія енергоресурсу. Також 2 л масла економиться за рахунок 10-12 годин використання тренажеру, та 220 км моторесурсу.

Коли курсант закінчує навчання на симуляторі, він сідає за кермо справжнього автомобіля і вчиться їхати учбовим майданчиком на автодромі.


За рік роботи такого тренажера на Полтавщині близько двохсот курсантів з усієї України отримали водійське посвідчення категорії «С».