Наступного року в Полтаві реформують транспортну мережу

Із 57 міських маршрутів планують залишити 34. Кількість тролейбусних не зміниться — нині їх 10. Чи посприяють такі зміни системнішому та комфортнішому перевезенню пасажирів — з’ясовували наші кореспонденти.

У Полтаві з наступного року почне діяти нова мережа автобусних і тролейбусних маршрутів. Модель транспортної схеми розробляли за пропозиціями транспортного відділу міськради. Робили це за гроші іноземних інвесторів. Наразі у розробленому проєкті нової мережі неоднозначними залишаються кілька маршрутів. Один із них — на Огнівку. Цю територію обслуговують 11 автобусних маршрутів, однак їх планують скоротити до п’яти.

Тетяна Татаріна, директорка КП «Інститут розвитку міста»: Зараз залишаються дискусійними питання, наприклад, щодо того самого тролейбуса на Огнівку. Наразі ми оновили заявку на один із проєктів інвестиційного банку. Заявка від Полтави складається з трьох компонентів — це капітальний ремонт трьох тягових підстанцій, заміна 40 км контактної лінії мережі і це прокладання нової тролейбусної лінії на Огнівку.

Ще одним проблемним маршрутом залишається мікрорайон Вороніна. Сюди транспорт їздить за двома напрямками. Залишити планують лише один.

Місцеві мешканці таким перспективам не раді. Кажуть: зменшувати ні в якому разі не можна, навпаки, слід додати ще!

Яке зменшення! Ви он попитайте ті, що з дітками, чи у бабульок-пільговичок. То їм може ще більше треба, щоб було, а не менше. Уменшать — ні в якому разі!

Згідно з оновленою мережею, з 57 міських маршрутів планують залишити 34. Кількість тролейбусних не зміниться — нині їх 10. Загальна довжина їх скоротиться з понад 1300 кілометрів до майже 930. Такі зміни мають розвантажити місто, — зазначають у міській раді. Проте місцевий блогер Назарій Никончук, який займається транспортними питаннями, каже: не всі пропоновані нововведення потрібні.

Назарій Никончук, транспортний блогер: З одного боку, влада каже, що це оптимізація маршрутної мережі. Хоча тролейбусні маршрути не зазнають ніяких змін. Також до них є запитання про об’єднання 1 і 4 маршрутів, продовження 3-го маршруту до Розсошенців і відновлення раніше закритих 13 та 14 маршрутів, які б, на мою думку, користувалися попитом у людей. З іншого боку, скасовуються зручні напрямки для людей, такі як Левада-Автовокзал, Інститут зв’язку-Половки. Це колишня 46 маршрутка, за цим напрямком залишиться лише тролейбус №7, який не справлятиметься з таким пасажиропотоком.

Крім певних мінусів, є в новій транспортній системі й плюси. Зокрема, це оновлені великі автобуси, відкриття нових напрямків та безкоштовна пересадка, — зазначає транспортний блогер. Все це почнуть втілювати у життя після впровадження системи електронного квитка.