Полтава потопає у заторах

Зранку, в обідній час та увечері водії та пасажири нарікають: наше місто — не мільйонник, проте існує ряд причин, через що виникають тягнучки. Розбиралася в темі Ірина Давва.

На годиннику 7.50. Полтава — не місто-мільйонник, проте, проїхати деякими вулицями міста просто неможливо через затори. Перехрестя вулиць Кагамлика та Європейська. Інспектуємо полтавські дороги та запитуємо у водіїв та пасажирів, через що така ситуація.

Через вузькі дороги і велику кількість автомобілів.
— А скільки витрачаєте часу на затори?
— Ну десь хвилин 20.

Через транспорт, через велику кількість машин, мабуть.

Були випадки, коли поспішали на роботу, не встигали через затори?
— Щодня. З Розсошенців виїжджаю о 7.10, щоб на 8 потрапити на роботу, але бачите, 2 хвилини, залишається не встигаю трішки.

Світлофори погано відрегульовані.

Не порушувати правила дорожнього руху. Ось там перехрестя, подивіться, що там коїться зараз.

Восьма тридцять. Зупинка громадського транспорту Панаса Мирного.

Чекає тут транспорту полтавець Олександр, непокоїться: затори — не встигає на навчання.

Олександр, полтавець: Через це нервуєш і думаєш, що воно буде робитися далі. А те ще час. Виходиш рано. Годину, по півтори стоїш. А потім ще ругають і розказують, що ти така людина.

А ось пані Віолетта, щоб точно встигнути на роботу, ділиться простою та дієвою формулою.

Віолетта, полтавка: Я якось раніше виходжу на роботу.
— А на скільки раніше?
Хвилин на 15.00. Я звикла рано вставати, тому для мене це не проблема.

Проблема заторів стосується всіх. Таксує сім років Дмитро. Ділиться: раніше таких тягнучок не було, таке у будні стабільно зранку, з пів восьмої до дев’ятої, та увечері — з сімнадцятої. А ще у вихідні — на ринку. Через те, що Полтава потопає у заторах, таксист може невчасно доїхати на замовлення клієнта.

А ось ви як по часу, це ж, коли приходе замовлення, коли ось такий час, час-пік.

-Так, це проблема і велика проблема.

Проблему заторів таксист вбачає і в карантинних обмеженнях.

Дмитро, таксист: Ковід-19 і відкрити потрібно маршрутки знову, щоб не сидячі місця були, а й стоячі. І половина автомобілів зникне.

Затори не припиняються і в обідній час, наприклад, по вулиці Гончара.

Артем Іванюк — співавтор проєкту «Зелена хвиля вулиці Маршала Бірюзова». Цей проект, говорить Артем, дозволить розвантажити цю ділянку. Сам він комплексний, містить три основні складові.

Артем Іванюк, співавтор проєкту «Зелена хвиля вул. М.Бірюзова»: Перша — це крайня права полоса. Ми хочемо її залишити тільки для громадського транспорту, дві інші полоси — це для приватного і іншого якогось транспорту. Обмежити рух вантажівок не на весь день, а в окремі години. І також — це спеціальне регулювання, циклограма світлофорів.

Останнє дозволить при русі 50-55 кілометрів переміщуватися без зупинки, ділянка — 4,4 кілометри, говорить Артем Іванюк.

Куди ви його подавали, цей проєкт?

— Ми передавали цей проєкт на розгляд заступника міського голови, пана Ричка Євгена, він його проаналізував і маємо надію, що у 2022 рік ми закладемо кошти.

Підхід повинен бути комплексний, адже, як показує досвід, говорить Артем Іванюк, саме по Європейській нині працює «Зелена хвиля», але тільки в розрізі роботи світлофорів. Тобто, автомобілі, що рухаються в потоці, наблизившись до перехрестя на основній магістралі, потрапляють на зелене світло.

Все одно затори є. В час-пік такий.

— Затори є. Так. Чому «Зелена хвиля» у нашому розумінні є комплексною, тому що, якщо ми зробимо акцент на приватному транспорті — буде страждати громадський транспорт, якщо ми прикладемо максимально зусилля для комфорту громадського транспорта — так, це європейський підхід. Але в умовах Ковіду дуже велика кількість людей пересіли на приватний транспорт.

Якщо проєкт, що на Маршала Бірюзова, буде дієвий, то там на одне перехрестя потрібно понад півмільйона, говорить Іванюк.

Їх 4 там, можна підрахувати — це виходить 2,5 мільйона. Плюс організація дорожнього руху, це теж значущі кошти, плюс парковки.

Нині у місті — 66 маршрутів, реально заповнених перевізниками — 58, комунального транспорту — 57 тролейбусів. Як варіант вирішення проблеми заторів — нова маршрутна мережа, говорить Віталій Животенко.

Віталій Животенко, начальник КП «Центральна диспетчерська служба міських пасажирських перевезень»: Ті маршрути, які винесені в нову маршрутну мережу, вони наскільки консолідовано об’єднують в собі всі ті маршрути, які є сьогодні, що транспорту, звичайно, буде менше, але цей транспорт буде більш габаритніший і, відповідно, зможе закрити всі ті напрямки, необхідні для перевезення пасажирів.

Нині цю мережу затверджено, але вона запрацює за умови введення електронного квитка.