Касові апарати у таксі: що говорять водії та експерти
Касовий апарат у таксі: у Верховній Раді наприкінці січня мають зареєструвати законопроєкт, який запровадить обов’язкове встановлення касових апаратів в авто. Для чого це потрібно, чи згодні водії таксі та чи обовязково купувати касові апарати — розбиралася у темі наша знімальна група.
Касовий апарат у таксі. У Верховній Раді наприкінці січня мають зареєструвати законопроект, який змінить роботу таксистів.
Проєкт Закону, який нині узгоджують в міністерстві інфраструктури Україні, нібито зобов’яже встановлювати у транспорті обладнання для контролю над обігом грошей.
Таксі — основний заробіток Георгія. Нічого доброго для себе у майбутніх новаціях не очікує. Вважає: ціни на таксі можуть зрости на 50 відсотків.
Георгій Кулаков, водій таксі: Як мінімум мені потрібно буде найняти для себе бухгалтера, який буде вести мою бухгалтерію, облік моїх грошей. А йому потрібно буде платити гроші.
Чоловік пояснює — створити ФОП проблемно, адже робота в таксі для багатьох — це додатковий заробіток, тому мовляв відкривати його немає сенсу. А ще, каже Георгій, багато колег не користуються смартфонами.
Георгій Кулаков, водій таксі: Для них будь-яка комп’ютеризація будь-чого — це велика проблема.
А ось водій таксі з двадцятирічним стажем говорить: після нововведень може відсіятися контингент непрофесійних таксистів.
Я сумую за тим часом, коли ми їздили по ліцензії. Цей ринок потрібно довести до порядку, а то піонери їздять. А то авто в оренду взяв, телефон теща подарувала.
А ось цей чоловік геть не в захваті від потенційних змін. Для нього таксувати — додаткова копійка.
Заробіток мізерний, якщо ввести касовий апарат, то не буде сенсу працювати.
Експерт Олег Гетман, говорить законопроект назрів давно, адже на ринку таксі лише 5 відсотків офіційно оформлених підприємців, всі інші — у тіні, вони не сплачують податків. За його словами, про жодні касові апарати як такі не йдеться.
Олег Гетман, координатор експертних груп Економічної експертної платформи: Фіскалізувати інформаційні диспетчерські служби, яких кілька сотень в Україні, які безпосередньо клієнту смс будуть надсилати електронні фіскальні чеки. Водії всі мають бути ФОПами, щоб вони взагалі могли працювати.
За словами експерта, виведення ринку таксі із тіні наповнить державну скарбницю додатково на 10 мільярдів гривень. А голова Правління Української Таксомоторної Асоціації Андрій Антонюк вказує: у разі ухвалення закон створить конкурентне середовище.
Андрій Антонюк, голова Правління ВГО «Українська Таксомоторна Асоціація»: Диспетчерська бере на себе багато зобов’язань і вона буде для перевізника і бухгалтером, і буде сплачувати податки, щоб спростити життя перевізнику. А пасажир від цього отримує чек. Від аварій, оцих всіх випадковостей страх зникає.