Для вчителів без закінченої освіти запровадили педагогічну інтернатуру

В українських школах для залучення молодих фахівців без спеціального диплома запроваджують річну практику. Для чого це потрібно та чи є таке в Полтаві, дивіться у нашому сюжеті.

Альона Данильченко працює вчителем історії вже три роки. Прийшла працювати, бо, окрім вчителювання, ніде себе не уявляла. Та, будучи молодим спеціалістом, зіштовхнулася з певними труднощами.

Альона Данильченко, вчителька історії Полтавського ліцею №17 «Інтелект»: Прийшовши відразу працювати у цю школу, я зрозуміла, що буде не просто. Адже тому, що нас навчали в університеті, це, звичайно, не те, з чим ми зіштовхнулися. Сучасне покоління, воно зовсім інше. Це покоління потребує зовсім нових підходів.

А ось інша вчителька Наталія Поцяпун почала працювати одразу після закінчення 4-го курсу університету. Паралельно з роботою в школі поєднувала навчання на магістратурі. Зізнається, заняття в школі проводити не страшно, а ось заповнювати журнали рука тремтіла.

Наталія Поцяпун, вчителька хімії та біології Полтавського ліцею №17 «Інтелект»: Ти в університеті вивчаєш теорію, а тут ти проходиш практику, оточує тебе великий клас — 30 діток. Тут мені на допомогу прийшли старші вчителі з великим досвідом роботи. У мене був мій керівник. Вона мене познайомила з усію документацією, як заповняти журнал.

Допомогли у вирішенні стартових трудових проблем молодим спеціалістам їхні патронатні вчителі та весь трудовий колектив ліцею. Так за Альоною Данильченко закріпили Олену Свиридову, вчительку з 40-ка річним стажем.

Олена Свиридова, вчителька правознавства та історії Полтавського ліцею №17 «Інтелект»: Її робота потребувала певної корекції, допомоги та підтримки. Вона отримала підтримку щодо консультації, щодо ведення шкільної документації, заповнення журналу, вона цікавилася, і я їй розповідала про це. Підтримку щодо ведення конспектів.

Завдяки такій патронатній допомозі від старших колег, яка працює кілька років у закладі, молоді спеціалісти залишаються працювати тут й надалі, говорить директорка Олена Голтвяниця.

Олена Голтвяниця, директорка Полтавського ліцею №17 «Інтелект»: Їм постійно є в кого запитати, як бути у тій чи іншій ситуації, вони самі визначають для себе пріоритети. Хто допомагає, це може бути заступники, які допомагають у їхньому утвердженні як вчителя-предметника, це може бути хтось із класних керівників.

Якщо раніше такі патронажі були в деяких школах Полтавщини, то тепер у всіх закладах запровадять річну інтернатуру для молодих фахівців, які не мають досвіду роботи. Допомагати інтернам будуть педагоги-наставники. Ця робота буде додатково оплачуватись.

Сергій Дудко, заступник директора ПОІППО ім.М.В.Остроградського: Разом з інтерном педагог-наставник розробляє заходи, які будуть виконані під час цього періоду. За результатами такої педагогічної інтернатури проводиться підсумок на педагогічній раді, заслуховується звіт. І за результатами цього звіту інтерну можуть надати рекомендації для подальшої його роботи.

В інституті післядипломної освіти говорять, молодим наставникам будуть допомагати не тільки порадами, а й додатковими матеріалами та курсами.