У Полтаві планують реставрувати міст через Ворсклу

Міст через Ворсклу на вулиці Миру, який веде до залізничного вокзалу «Полтава Південна», планують реставрувати. Про це стало відомо із сайту державних закупівель в системі Prozorro. Чому Управління житлово-комунального господарства оголосило ще один тендер на розроблення проєкту з реставрації, і в яку суму оцінюють усі ремонтні роботи цього об’єкту, розкажуть наші журналісти.

Управління ЖКГ Полтавського міськвиконкому оголосило тендер на проєкт реставрації мосту через річку Ворскла, що на вулиці Миру.

Самі розробки науково-проєктної документації оцінили у 800 тисяч гривень.

Останній проєкт реставрації був розроблений у 2020-му. Тоді він не пройшов експертизу через нестачу коштів. За словами першого заступника Полтавського міського голови, реконструювати потрібно несучі конструкції та дорожнє полотно. На це коштів міська влада не має.

Валерій Пархоменко, перший заступник Полтавського міського голови: Це близько 60 мільйонів. У нас міський бюджет не може потягнути такі цифри. Я хочу сказати, що у нас є співпраця з областю, з державою. І сьогодні у нас є домовленість про співпрацю не тільки за міст через Ворсклу, а й за великі інфраструктурні об’єкти, які ми будемо робити на території міста.

Міст через Ворсклу був збудований у 1954 році. Зараз він має статус пам’ятки архітектури місцевого значення. Місцевий архітектор Артур Ароян розповідає: капітального ремонту цього об’єкту він не пам’ятає.

Артур Ароян, архітектор, краєзнавець: Знаю, що по верхній частині двічі робилися ремонтно-реставраційні роботи. Вони більше стосувалися декоративного оздоблення і ліхтарів. Це було на межі 90-х і 2000-х, коли замінили ліхтарі і замінили радянські зірки. Також зняли і встановили герб Полтави, який зараз бачимо. І потім, приблизно 10 років тому, оновлювали освітлення цього мосту.

За даними сайту Prozorro, за 2 роки на проєктування й обстеження мосту через Ворсклу витратили понад 1,5 млн грн. Коли його ремонтуватимуть, поки невідомо.

Артур Ароян, архітектор, краєзнавець: Якихось критичних пошкоджень немає. Але це може бути оманливим. І тому власне фахівці саме з інженерії мають робити свої розрахунки, використовуючи обладнання, яке буде вимірювати вібрації мосту, навантаження, перерахунки. Тільки тоді можна робити висновок щодо того, наскільки ці конструкції здатні тримати навантаження.