«Аби зникли черги та дефіцит, запасів пального на АЗС потрібно мінімум на 15 днів» — Мінекономіки

Фото ілюстративне
Фото ілюстративне

«Сьогодні увесь обсяг імпорту можливо спрямувати на внутрішнє споживання. Нарощування запасів потребує більше часу. Аби зникли черги та дефіцит, запасів пального на АЗС потрібно мінімум на 15 днів», — повідомили на Фейсбук-сторінці Мінекономіки. А також розповіли про вжиті та заплановані антикризові заходи.

За уточненим прогнозом, у травні очікується споживання 300 тисяч тонн дизелю та 120 тисяч тонн бензину. Такий обсяг імпорту вже законтрактований українськими мережами, повідомляють у Мінекономіки.

До війни 18% внутрішнього споживання пального забезпечували Кременчуцький НПЗ та інші переробні потужності внутрішнього ринку.

Ще 82% нафтопродуктів імпортували в Україну автомобільним, залізничним, морським та трубопровідним видами транспорту.

«Сьогодні усі ці канали імпорту переорієнтовані та працюють зовсім по-іншому, — повідомляє Мінекономіки, — 350 тисяч тонн палива Україна отримає цього місяця з нових логістичних маршрутів».

Цьому передували такі дії уряду:

— внесли зміни до механізму цінового регулювання вартості пального;

— забезпечили позачергове оформлення палива на кордонах з боку митниці та прикордонної служби;

— були скасовані дозволи на в’їзд автоцистерн для доставки палива в Україну;

 — забезпечили можливість приймати паливо в портах Дунаю.

«Залізницею почали завозити до України в 5 разів більше пального. У березні завезли 35 тис тонн, у травні очікуємо 180 тис тонн. Автомобільне завезення зросло в 15 разів — з 5 тис до 85 тис тонн. Річковий транспорт тепер перевозить в 5 разів більше пального порівняно з березнем — з 4 до 22 тис тонн», — розповіла міністерка економіки Юлія Свириденко.

Таким чином, за два попередні місяці обсяг ввезення палива з ЄС вдалося збільшити з 4 до 12 тисяч тонн за добу.

Тим часом, на митниці запустили окрему зелену смугу для бензовозів з Польщі. Це дозволить потенційно збільшити пропуск з 110 до 200 одиниць на добу, — йдеться у повідомленні. — Також є домовленість про початок реверсу пального трубним транспортом з Угорщини. Україна отримала підтвердження на імпорт 35 тисяч тонн на місяць, з потенційним збільшенням до 50 тисяч тонн».

За повідомленням, на найближчі тижні та місяці заплановано:

— завантажити дизелем трубопровід з Угорщини;

— вилучити російське та білоруське паливо, що було завезене до широкомасштабного вторгнення і тепер арештоване;

— отримати згоду країн ЄС на гарантоване прийняття їх портами танкерів з пальним для українського ринку;

— здійснити системні закупівлі національним оператором НАК «Нафтогаз України» для забезпечення ритмічних поставок і довгострокових контрактів.

Водночас ми бачимо, що окремі недобросовісні оператори ринку ставлять ціни більші за гранично допустимі — 60, 65 та навіть 70 гривень за літр. В країні йде війна, і ми розцінюємо таку цінову спекуляцію як мародерство, — наголосила Свириденко. — Уряд надав повноваження обласним військовим адміністраціям здійснювати контроль за встановленням цін. Будемо жорстко реагувати на подібні факти відповідно до вимог воєнного часу».