Гендерний простір сучасної журналістики: від теорії до практики

Чоловіки та жінки в журналістських матеріалах, відсоток фемінітивів у пресі, як писати про захисниць України та загальні тенденції 2022-го року, — про це говорили Медіаекспертки та редакторки друкованих та інтернет-видань області. Їх обєднав захід «Медіа-кавярня з питань гендерної чутливості полтавських ЗМІ в період воєнного часу».

Вікторія Курочка — журналістка, медіаекспертка:
-Дуже часто ми говоримо «Наші захисники і захисниці», типу, на придиху, хоча Міністерство говорить, наскільки більше стало жінок в лавах ЗСУ, наскільки більше жінок тримає наше небо, тому що війна — далеко не тільки чоловіча справа. Ми досі не навчилися розповідати про жінок такої важкої професії як захисниці, не використовуючи слів берегиня, не використовуючи слів окраса.

Авторка гендерного моніторингу Полтавських ЗМІ Ірина Курочка аналізує періодичні та інтернет видання вже 7 років, — за цей час разом з експертами вже промоніторили понад 1800 інтернет ЗМІ та майже 600 друкованих публікацій. Говорить: індекс гендерної чутливості у регіональних виданнях зріс, та водночас, в полтавських медіа він залишається одним з найнижчих в Україні.

Ірина Курочка — координаторка Полтавського прес-клубу, авторка гендерного моніторингу Полтавських ЗМІ:
-На початку був індекс гендерної чутливості був 30-35, то зараз вже в районі 43. Тобто у наших виданнях все частіше починають послуговуватися фемінітивами, все частіше у нас зявляються героїні і експертки. Важливо чому? Тому що в нас світ складається з чоловіків і жінок, і коли представлена тільки думка чоловіків, в політиці, економіці, військовій справі, це не є правильно, бо в нас дуже багато жінок є геройками, волонтерками, багато воюють жінок.

Хто найчастіше фігурує в публікаціях — жінки чи чоловіки? Що впливає на вибір осіб, які коментують подію? Ці питання цікавлять і Світлану Семенко, завідувачку кафедри журналістики Полтавського педуніверситету.

Світлана Семенко — завідувачка кафедри журналістики ПНПУ ім. В.Г. Короленка:
— Жінки повинні бути видимі. В такий час воєнний час багато жінок і воюють, і ведуть інформаційну боротьбу, підтримують тил… Ми говоримо про соціальні ролі, які в рівній мірі виконують і чоловіки, і жінки.
Це вже 4 медіа-кав’ярня в області. Захід відбувався в рамках проекту «Гендерний простір сучасної журналістики: від теорії до практики».