Коли «перевзувати» авто?

З настанням холодів водіям задля безпеки рекомендовано змінити гуму авто з літньої на зимову. Коли це роблять полтавські автомобілісти, як обирають виробників? Про все це дізнавались наші журналісти.

Валерій Якович, водій: Змінюю, коли починається ожеледиця що стосується, яку фірму обирати є друзі, виходячи з цього вони говорять: «Слухай, ось ми взяли ось такі». У мене, наприклад, зимові шини служать 4-5 років.

Це досвід водія Валерія Яковича. А ось Роман вже їздить на зимовій гумі, хоча уточнює, що взагалі не змінює її протягом року. Каже, що зимові не шиповані шини м’якші за інші. Завдяки цьому авто зручне в керуванні.

Роман, водій: Два роки — це можна не піклуватись про те, що на зиму треба обов’язково мінять на нові, ну а після двох років треба вже нові.

Хлопець радить перед купівлею шин дізнатись більше інформації хоча б в інтернеті.

Роман, водій: Вибирати не саму дешеву гуму, краще подивитися в Ютубі обзор, потратити на це півгодини свого часу.

В свою чергу ще один водій Руслан змінив літню гуму на зимову кілька тижнів тому. Каже, що кожного жовтня старається приїхати на СТО ще до значного погіршення погоди.

Руслан, водій: Якщо трошки не встигнути, тоді черги дуже великі на шиномонтажах, тому краще поки нікого нема — змінив та і все. В мене з заду стоїть якраз демісезонна, но то німецька, то дуже добра З нашими зимами люди комбінують по різному.

Міняти літню гуму на зимову необхідно при середньодобовій температурі — +5 градусів, радить власник СТО Андрій Прокопеня. Експерт впевнений, якщо не змінити шини до настання морозів, гума стає жорсткою і втрачає щеплення з дорогою.

Андрій Прокопеня, власник СТО: На зимній гумі прежді всього сам протектор колес, у нього більше щеплення з льодом, зі снігом, ну також якщо ми їдем по асфальту і виїжджаєм на льод, то соответственно машина не втрачає своїх властивостей в управлінні.

Пан Андрій не радить купувати вживані шини та від невідомих виробників. За його словами, найкращій вибір — це європейська гума виготовлена цього року. Він також додає, що в умовах українського клімату варто відмовитись від демісезонної гуми, оскільки вона втрачає свої властивості при -15, в той час як зимова витримує навіть до 30 морозу.

Андрій Прокопеня, власник СТО: В середньому її використовивать потрібно роки 3, не більше того. Якщо протектор остався на ній і вона ще на вид буде виглядати в принципі як нова, то властивості самої гуми будуть вже такі, що я не рекомендую такі колеса використовувати.

Правоохоронці поки не штрафують за їзду на літній гумі восени та взимку. Однак поліція радить водіям дуже ретельно підготувати авто до настання холодів, адже мова іде про безпеку — свою та оточуючих, каже Наталія Костильова, речниця патрульної поліції Полтавщини.

Наталія Костильова, речниця патрульної поліції Полтавщини: Перше, на що потрібно звернути увагу — це акумулятор. Саме з настанням морозів можуть виникати проблеми із запуском двигуна. Моторне мастило — в’язкість мастила значним чином впливає на роботу двигуна. Перед сезоном холодів варто перевірити та за необхідності замінити мастило та масляний фільтр.

Також правоохоронці рекомендують перевірити на станції техобслуговування і гальмівні колодки, та при необхідності підтягнути гальмівний трос, оскільки ожеледь і заметіль дуже навантажують гальмівну систему автомобіля.