10 листопада — Всесвітній день якості

Полтавка Яна Климович хотіла обміняти осіннє взуття своєї дитини, говорить: все через те, що розмір виявився замалий. Чи вдалося їй це зробити без претензій продавців та які рекомендації надають фахівці, дізнавалася наша знімальна група до Всесвітнього дня якості.

Полтавка Яна Климович два тижні тому придбала сину взуття на осінь, проте, після покупки з’ясувалася — розмір замалий.

Яна Климович, полтавка: Ми приміряли в магазині взуття, в принципі все нам підійшло, але, коли ми прийшли додому і він одягнув, побігавши по квартирі, то сказав, що йому незручно і вони йому малуваті, тиснуть.

Яна хотіла повернути взуття до магазину одразу, проте не була впевнена чи може у такому випадку його здати. Говорить: звернулася за консультацією у Держпродспоживслужбу. Там порадили:

Яна Климович, полтавка: Оскільки ми не порушили ніяких правил і не відривали етикетку ще від взуття, відповідно й чек зберігся. Тому ми звернулися у магазин і нам замінили товар на більший розмір.

Виконуючий обов’язки начальника відділу контролю у сферах захисту прав споживачів Олександр Глазов говорить: за час воєнного стану до Держпродспоживслужби надійшло 132 письмових звернення від споживачів за консультаціями.

Олександр Глазов, в.о. начальника відділу контролю у сферах захисту споживачів ГУ Держпродспоживслужби в Полтавській області: Відповідно до закону споживач має право протягом 14 календарних днів звернутися з письмовою заявою, коли розповідає, що саме йому не підійшло, чим незадоволений, чи які дефекти. Відповідно продавець зобов’язаний йому відремонтувати або усунути недоліки.

У випадку, якщо продавець відмовляється від ремонту товару, управління Держпродспоживслужби може вийти на перевірку, якщо на це будуть підстави, -говорять в управлінні. Фахівці додають: окрім споживачів, до них за консультацією звертаються і самі підприємці.

Олександр Глазов, в.о. начальника відділу контролю у сферах захисту споживачів ГУ Держпродспоживслужби в Полтавській області: До нас звернувся такий суб’єкт господарювання, який описує ситуацію, яка склалася з покупцем. Покупець придбав куртку і відразу відрізати ярлики, розрахувався і в куртці пішов. Підприємець просить, щоб ми надали відповідь, як діяти у таких умовах.

У Держпродспоживслужбі пояснюють, якщо ярлики на товар відрізані, і він був використаний — поверненню вже не підлягає. Нагадаємо, 10 листопада відзначають Всесвітній день якості.