Нові функції Пенсійного фонду: що змінилося для громадян?

З січня 2023 року заяви-розрахунки на виплату лікарняних і декретних слід подавати до Пенсійного фонду, а не до Управління загальнообов’язкового державного соціального страхування. Це одні із нових повноважень, якими відтепер наділений Пенсійний фонд внаслідок відповідної реформи. Детальніше про це — у сюжеті.

З початку цього року Пенсійний фонд України взяв на себе функції по виплаті та фінансуванню лікарняних та інших страхових виплат, як для фізичних, так і для юридичних осіб. Раніше цим займалося Управління загальнообов’язкового державного соціального страхування.

Володимир Проходовський, начальник Управління обслуговування громадян Пенсійного фонду в Полтавській області: Органи Пенсійного фонду будуть фінансувати допомогу по тимчасовій втраті працездатності, допомогу по вагітності та пологам та допомогу на поховання громадян. Це відбулося внаслідок реформи, яка закріплена Законом «Про внесення змін до Закону «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування» та Закону «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування».

Щоб отримати таку виплату варто надати відповідну заяву та повідомлення своєму страхувальнику, який далі передає документи через вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду, або у паперовій формі до сервісних центрів.

Володимир Проходовський, начальник Управління обслуговування громадян Пенсійного фонду в Полтавській області: Для громадян нічого не змінюється. Вони так і продовжують звертатися до адміністрацій підприємств, де вони працюють, а вже адміністрація підприємства подає до Пенсійного фонду або через вебпортал електронних послуг, або до Сервісного центру заяву-розрахунок на фінансування даних коштів. Для роботодавців змінюється орган, до якого подавалися документи.

З 2022 року Пенсійний фонд почав надавати послуги й щодо виплат по житловим субсидіям й пільгам, а також по оформленню відповідних документів. Загалом за минулий рік до Пенсійного фонду звернулося близько 700 тисяч осіб.