НеПівденна залізниця: в Україні анонсували програму «Залізна українізація»

Фото ілюстративне
Фото ілюстративне

АТ «Укрзалізниця» розпочинає трирічну програму «Залізна українізація», що має на меті повністю позбутися імперських та російських назв, позначок, зображень на будь-яких об’єктах залізничного транспорту. Про це сьогодні під час презентації програми повідомив голова правління товариства Олександр Камишін.

«Настав час нарешті позбутися радянського та імперського минулого, яке понад 100 років просочувало українську залізницю, викинути на смітник історії все, що зв’язує нас та заважає розвиватися. Настав час повністю українізувати залізницю, — наголосив Олександр Камишін. — Так, це буде велика робота, до проведення якої ми вже готові. Але ж і ефект від неї однозначно вартий і ціни, і зусиль. І її навіть порівняти не можна з ціною, яку всі ми платимо сьогодні за остаточне „прощавай, росіє“».

За програмою упродовж 2023-25 рр. планують українізувати все, що досі повʼязувало залізничну галузь України з країною-агресором:

— назви регіональних філій;

— позначки кілометражу;

— сигнальні позначки;

— радянські барельєфи;

— назви станцій.

У рамках програми українізації, зокрема, обіцяють перейменувати Південну залізницю — одну з найстаріших та найпотужніших регіональних філій, яка має понад 3000 кілометрів колій та понад 1000 промислових підприємств в обслуговуванні.

«Чому Південна з центром на півночі України? Ця назва походить від розташування на території давно зниклих Російської імперії та СРСР, — зазначають в Укрзалізниці. —  Змінювати її завжди було „не на часі“. Але тепер час настав. Ми вважаємо, що краще назвати її за регіональним визначенням, а як вважаєте Ви? Ми чекаємо ваших пропозицій щодо вичерпно української назви цієї залізниці».

Проголосувати за нові назви регіональних залізниць можна буде з 1 березня.