Навчання під час війни: як впливає «дистанційка» на якість шкільної освіти на Полтавщині?

Доступність, гнучкість, динамічність, неперервність, адаптивність, творчість — базові позиції дистанційного навчання. Чи дотримуються учителі Полтавщини цих принципів вивчали фахівці управління Державної служби якості освіти у Полтавській області під час моніторингу.
Освітній процес у школах, де відсутні укриття чи належна кількість місць у них, відбувається дистанційно або очно-дистанційно. Дистанційно в Полтавській області працюють 123 школи.
Фахівці обласного управління Держслужби якості освіти промоніторили 40 шкіл із 30 територіальних громад Полтавщини, які увійшли до вибірки. Моніторинг включав відвідування онлайн-уроків та анкетування учителів, учнів і їх батьків.
Під час моніторингу фахівці проаналізували відвідуваність синхронних уроків та їх тривалість, використання вчителем електронних освітніх ресурсів, зворотній зв’язок між учителем та учнями, а також оцінювання результатів навчання учнів.
За підсумками моніторингу з’ясували, що на третині відвіданих онлайн-уроків спостерігалося перевищення норм їх тривалості, що може негативно впливати на здоров’я учнів, а великий обсяг домашніх завдань — знижувати мотивацію до навчання.
Переважна більшість закладів освіти використовують єдину електронну платформу для організації та проведення уроків. Третина опитаних учнів зазначила, що про розклад уроків дізнаються саме через цю платформу. Поширеними каналами для комунікації залишаються групи у месенджерах Viber, Telegram, що підтвердили під час анкетування 70% батьків та половина вчителів.
На думку 21% учителів, рівень здобутих знань учнів під час дистанційного навчання знизився. При цьому 56% учнів повідомили, що отримують інформацію, яку зможуть використати у житті, з ними згодні 60% опитаних батьків. Водночас майже третина учнів вважає, що під час дистанційного навчання отримують багато матеріалу, який не розуміють, та не знають, як використати. З ними згодні 17% батьків.
Результати моніторингу оприлюднили 20 квітня під час онлайн-сесії «Дистанційне навчання під час війни: як не втратити якість?». У заході взяли участь 350 людей: представники територіальних громад, директори шкіл та центрів професійного розвитку учителів.
Рекомендації щодо забезпечення якісного дистанційного навчання фахівці Управління Держслужби якості освіти у Полтавській області нададуть усім школам, в яких відбувся моніторинг.
Раніше ми розповідали, як правильно подати звернення до відомства в разі виникнення питань про доступ до якісної освіти, а також дотримання чинного законодавства про освіту.