У Полтаві провели безоплатний тренінг з експорту для виробників крафтової продукції

У полтавському центрі підтримки підприємців «Дія.Бізнес» пройшов цими вихідними інтенсив «Експорт для виробників Полтавщини». На ньому місцевим виробникам крафтової продукції розповідали, що робити, аби почати постачати виготовлений товар за кордон. Побували на навчанні наші журналісти.

У Полтаві виробників крафтової продукції навчали, як продавати її за кордон. 22 та 23 квітня для підприємців пройшов дводенний тренінг «Експорт для виробників Полтавщини». Організаторами виступили Дія.Бізнес та Міжнародна організація з міграції.

Альона Гончаренко, керівниця центру підтримки підприємців «Дія.Бізнес» у Полтаві: Це перший наш курс, який ми робимо саме по експорту. Зібрали 50 виробників Полтавської області для того, щоб навчити їх експортувати власний товар. Війна в Україні спричинила кризу з внутрішнім ринком, відповідно підприємці потребують розширення своєї підприємницької діяльності і ринків збуту.

Алі Чабук, проєктний спеціаліст Міжнародної організації з міграції: Саме ця тема була визначена як одна із пріоритетних, тому що український внутрішній ринок зараз переживає не найкращі свої часи. Питання експорту, продажу за кордон — дуже важливе для багатьох українських підприємств. Це по суті питання виживання для багатьох.

Учасники навчання прослухали вісім освітніх модулів про експорт: від підготовки до першого постачання за кордон. Ділилися своїми знаннями топ-спікери України.

Олена Васильєва, віце-президент Харківської торгово-промислової палати: Є два міфи. Перший — це, що експорт — це занадто складно, це не для мене, це для великих бізнесів. А другий міф — а що там, я й так зможу експортувати, що ви мені розповісте… Якраз наші спікери і розвінчають оці міфи. Експорт — це не так складно, якщо знати, як підійти до нього, і є певний алгоритм дій щодо експорту. Але це не так і просто.

Дізнатися про цей алгоритм дій в експорті прийшла і підприємиця Олена Штагер. Вона евакуювала свій бізнес з Донецької області. Виробляє світшоти з вишивкою й дуже хоче розширити можливості свого підприємства. А експорт — саме те, що потрібне молодому бізнесу, — каже жінка.

Олена Штагер, підприємниця: Ми виробляємо жіночі світшоти з нуля. Тобто, ми і робимо макет самого світшоту, макет вишивки, повний цикл виробництва. В експорті майже нічого не розумію, це по-перше. А по-друге, це нові знайомства, нові бізнеси, які можуть мені досвід дати.

А підприємець Олексій Торохтій спеціалізується на виробництві меду й бджолопродуктів. Каже: мріє, аби про український мед дізнався увесь світ, тому й прийшов на дводенне навчання з експорту.

Олексій Торохтій, підприємець: Займаюся бджільництвом з 2016 року. З юності чомусь мені було цікаво, як працює сім’я, а тоді потрошку почав купляти книжки, читати, сам вивчав це питання два роки. І тоді вже купив перші п’ять бджолосімей, й поступово за ці роки у мене пасіка більше 100 сімей зараз.

Навчання для майбутніх та діючих експортерів було безоплатним. Надалі крафтові виробники матимуть безкоштовний консалтинг за темою експорту від спікерів інтенсиву.