У Полтаві відкрилася виставка художника-шістдесятника Олександра Глушаченка
У Свято-Успенському соборі відкрили виставку полтавського шістдесятника Олександра Глушаченка. Її приурочили до річниці з дня смерті митця. На експозиції - кілька десятків робіт художника, в яких він поєднує імпресіонізм та експресіонізм. Найстаріші датовані ще 50-ми роками минулого століття, найновіші - цим десятиліттям. Останню роботу - «Колгоспниці» - шістдесятник закінчив 2011 року. На ній його рукою написано: «Так було, так є, а буде гірше». Товариші розповідають: Глушаченко прожив складне, життя, і це відображено в його полотнах.
Олександр Лукомінський, сусід Олександра
Глушаченка
"Це його біль душі, переживання. Він казав - я малюю
картину одразу в себе в голові. Це образ."
Колеги автора виставки зазначають: як і решту шістдесятників, його переслідувала радянська влада, але за її вказівками він не творив ніколи.
Григорій Волков, член
НСХУ
"Із владою у нього були складні стосунки завжди. Це
полтавський нон-конформіст. Він показує, яким має бути справжнє
мистецтво."
Всі роботи, представлені, на виставці, сьогодні перебувають у власності приватних колекціонерів.
Сергій Козлов, директор духовно
культурного центру Свято-Успенського собору
"Я думаю, полтавці
будуть здивовані творами, які він залишив по собі. Деякі художники вперше бачать
твори, написані ним в 50-ті, 60-ті, 70-ті роки. "
Відвідувачі називаються виставку унікальною і надзвичайно актуальною.
Федір, архієпископ
Полтавський і Кременчуцький УПЦ КП
"Кожна картина вражає.
Спонукає думати над людським життям, над проблемами життя, стражданнями, над
історичними проблемами."
Олександр Глушаченко народився 1928 року у селі
Писарівка Новосанжарського району на Полтавщині. Митець пережив два голодомори
та війну. У шістдесяті роки ХХ століття його переслідували за позицію, невигідну
владі СРСР. Глушаченко пішов з життя у серпні минулого року.