З 1-го січня повірка, обслуговування лічильників має відбуватися за рахунок надавачів послуг

З 1 січня 2016-го набрали чинності нововведення до Закону України «Про метрологію та метрологічну діяльність». У них,-зазначають фахівці, чітко прописно, періодична повірка, обслуговування, ремонт, демонтаж, транспортування і монтаж побутових лічильників відбуватимуться за рахунок організацій, які надають послуги. А саме, світло, газ, теплову енергію та воду. Крім того,- представники підприємств мають попереджувати людей, коли прийдуть робити повірку.

Іван Кириленко, нач.сектору з оцінки і відповідності засобів вимірювальної техніки ДП «Полтавастандартметрологія»
 «Він повинен не пізніше, ніж за місяць до проведення повірки приладу обліку інформувати про це споживача шляхом надсилання повідомлення встановленої форми рекомендованим листом з повідомленням про вручення, або в інший спосіб, що підтверджуватиме отримання. Випадок ми надсилали, Ви не одержали виключається. Всі роботи з монтажу, демонтажу, транспортування, ремонту, обслуговування здійснюється за рахунок організацій, що надаж послуги»

А ще, люди можуть самі обрати час, коли до них прийде працівник з повіркою лічильника. Ця процедура електричних лічильників займає різну кількість часу.

Ірина Вернигора, інженер з метрології ДП»Полтавастандартметрологія»
 «На складний лічильник, деколи потрібно навіть 2 суток, щоб його повірить, 2 робочих дня повних. Оцей лічильник складний, в нього багато точок повірки, він потребує багато часу, щоб повірити»
«Перевіряємо на те, яка похибка на 100 відсотків, коли подаєм йому так, потім на 10 за методиками повірки різні точки встановлюються»

А фахівці комунального підприємства «Полтававодоканал» наголошують,-не мають змоги здійснювати повірку лічильників за власний рахунок. Оскількі діючий тариф на водопостачання та водовідведення не включає в себе ці витрати.

Андрій Осадчий, нач. юридичного відділу КП ПОР «Полтававодоканал»
 «Формулювання за рахунок підприємств означає,що для споживачів в плату за воду має бути включено витрати на повірку лічильників води»

Якщо тарифи на воду зростуть, такі операції формально будуть здійснюватися за рахунок підприємства. Але на практиці,-це буде виглядати інакше.

Андрій Осадчий, нач. юридичного відділу КП ПОР «Полтававодоканал»
 «Формально не сплачують за повірку лічильників води, і все це робиться за рахунок водоканалу, однак кожного місяця, в кожному кубі води сидить ота плата за повірку лічильників води. Вся різниця в тому, що до цього часу кожен за свій лічильник платив, а тепер споживачі будуть платити всі за всіх»
 «Якщо на одній площадці живуть сусіди, в яких є, в яких немає лічильника, тариф буде однаковий для всіх»

Загалом,-зазначають фахівці, повірку лічильників води необхідно проводити раз у 3-4 роки, а газу 5-8 років. Втім, якщо пошкоджений прилад обліку, або трапився зрив пломби слід терміново звернутися в організацію, яка надає послуги. Приховування інформації, коли лічильник несправний-це порушення законодавства і тягне за собою адміністративну відповідальність.