Про недоліки електронних закупівель розповіли за круглим столом

66% бізнесменів та 68% закупівельників довіряють системі Prozorro. Втім, на запитання «Чи допоможе Prozorro подолати корупцію?» лише 32% підприємців і 45% замовників відповіли «Так». Опитування проводили експерти Інституту аналітики та адвокації. З якими проблемами найчастіше стикаються учасники електронних закупівель фахівці розповідали за круглим столом.

Поліна Завадська, експерт з державних закупівель ГО «Інститут аналітики та адвокації»
" Вони вбачають в діях замовників якісь дискримінаційні умови, вважають, що плата за подачу пропозицій є неправильною і якщо учасник не виграв, то йому гроші повинні повернути. Також учасники вважають, що деякі замовники не дуже компетентні. "

Дмитро Прохоренко також є одним з активних учасників державних закупівель. Він працює у сфері обслуговування бурових свердловин. Стверджує - попри великі переваги прозорих тендерів, відчутні і значні недоопрацювання цієї програми.

Дмитро Прохоренко , менеджер з розвитку бізнесу
"Дуже велика проблема, зокрема у нашій сфері, те, що закупівля найдешевшого в більшості випадків - це навіть гірше. Тому що найдешевше не значить найякісніше. "

Не завжди вдоволені тим, як замовники організовують закупівельний процес і самі бізнесмени - кажуть експерти. Постійна відсутність взаєморозуміння між суб’єктами системи публічних закупівель негативно впливає на її розвиток. Щоб вдосконалити цей процес вирішили створити додаткову платформу під назвою «DoZorro».

Юрій Нестуля, виконавчий директор ГО «Інстиутуту аналітики та адвокації»
"Система Дозорро, яка буде слідкувати, формувати рейтинги, витягувати основні ризиковані моменти, які систематично виникають у якогось замовника або постачальника для того, щоб їх поступово правити. "

Також запуск моніторингового порталу DoZorro дасть можливість поставити оцінку чи залишити відгук щодо наданих товарів чи послуг підприємств - зазначає Юрій Нестуля. - Державні замовники зможуть не лише дати оцінку конкретному постачальнику, а й проаналізувати зворотній зв’язок від бізнесу, внести відповідні зміни до закупівельного процесу і створити власну систему ризик-менеджменту.