На Полтавщині існує 3 опорні школи. До наступного навчального року планується створення ще 7-ми.

Нині якість освіти в сільських школах значно поступається якості в міських. Учні недоотримують тих знань, якими має володіти кожен випускник, - говорять фахівці. Це показало останнє зовнішнє незалежне оцінювання.

Сергій Дятленко, заступник директора Департаменту загальної середньої та дошкільної освіти Міністерства освіти та науки України
 «Дві третіх учні сільських шкіл на ЗНО показали результат низький та середній. Дві третіх міських шкіл показали достатній і високий»

Цю прірву потрібно долати, навчальні заклади - оптимізувати - наголошує Сергій Дятленко. І вихід - створення сучасних опорних шкіл . Це звичайний загальноосвітній навчальний заклад, - пояснюють фахівці, - але з повною навчально-матеріальною базою. Там має бути все, що необхідно для якісного засвоєння учнями знань.

Олена Харченко, директор Департаменту освіти і науки Полтавської ОДА
 «Йдеться не лише про оснащення школи, тобто ремонт дахів, приміщень, а й про оновлення кабінетів, лабораторій, придбання інтерактивного обладнання. Це школа, яка є мобільною, тобто пристосовуватися до потреб дитини. Вона має бути зручною, інтерактивною, школа повинна мати електронну бібліотеку. Тобто дитина повинна мати повний спектр надання освітніх послуг»

Крім того, - додає Олена Харченко, - опорна школа має бути центром єдиного освітньо-культурного спортивного простору. І такий навчальний заклад створюватиметься один на декілька сіл та селищ. Менші ж школи стануть "філіями". Це будуть чи чотири-, чи дев’ятирічки - залежитеме від кількості дітей у школі. Далі учні повинні будуть відвідувати опорну школу. Оптимізація шкіл також передбачає закриття навчальних закладів, де навчаються менше 20-ти учнів. ,По-перше, - пояснюють фахівці, - через дороге утримання, по-друге, через брак кадрів.

Сергій Дятленко, заступник директора Департаменту загальної середньої та дошкільної освіти Міністерства освіти та науки України
«Якщо в селі немає дітей, там немає і вчителя, він доїжджає з району. А це, зазвичай, вчитель, що не витримав конкуренції в районі. І такий вчитель читає 5-6, рекорд, який я бачив, 9 предметів. Чи може він якісно читати 9 предметів? Ні, бо до них потрібно підготуватися»

На опорні школи, навпаки, коштів не шкодуватимуть. Саме на таких навчальних закладах зосереджуватимуть увагу райдержадміністрації, об’єднані територіальні громади та держава. Нині на Полтавщині існує три опорні школи - в Шишацькому, Зінківському та Чутівському районих. На них лише минулого року виділили 16 мільйонів гривень. А цьогоріч ця сума збільшилася до 22, 5 мільйонів  Планується що першого вересня в нашій області запрацюють ще 7 шкіл.