Інклюзивна освіта на Полтавщині

З 5-го липня кожна дитина з особливими потребами може піти навчатися в загальноосвітню школу за місцем проживання і їй не мають права відмовити. Але для цього в шкільному закладі повинні бути створені і відповідні умови.
ОЛЕНА ХАРЧЕНКО, директор департаменту освіти і науки ОДА

"Якщо це дитина із вадами опорно-рухового апарату, то, звичайно, перш за все це доступність дитини до даного закладу. Це і пандус, і відповідним чином обладнані туалетні кімнати, це поручні, це підйомники,щоб дитина могла вільно переміщатися по навчальному закладу."

Звичайно, до кожної дитини потрібен індивідуальний підхід,- вважає головний дитячий психіатр області Катерина Бабич. Адже не можна всіх дітей, які мають особливі потреби, відправити на інклюзивне навчання. Для цього повинен бути і висновок обласної психолого-медико-педагогічної консультації.

КАТЕРИНА БАБИЧ, головний дитячий психіатр
"Щоб дитині було комфортно, вона повинна почувати себе на рівні з іншими дітьми,повинна засвоювати програму, яка дається дітям, і повинна мати можливість робити те, що інші діти."

Для дітей з особливими потребами потрібно також оснащення інклюзивних класів програмним забезпеченням і технічними засобами,-наголошує Олена Харченко.

ОЛЕНА ХАРЧЕНКО, директор департаменту освіти і науки ОДА
"Це не просто як би те забезпечення, яке для всіх інших дітей. Тут необхідна ще додаткова допомога колекційного педагога, асистента вчителя, асистента вихователя. Тому що різні бувають вади, для того, щоб дитина почувалася комфортно, для того, щоб вона могла в повному обсязі отримати весь пакет освітніх послуг, то тут повинна бути спільна співпраця."

А ще для того, щоб діти з особливими потребами почували себе повноправними членами освітнього закладу, необхідна виховна робота зі звичайними дітьми, а також їхніми батьками. Щоправда, -говорять полтавці, батьки чи інші родичі не проти, аби їхні чада навчалися разом з дітьми, які мають інвалідність.

НАДІЯ КИРИЛІВНА, полтавка
"Правильно, що ці дітки будуть навчатися з ними. Не треба їх розрізняти і ділити на больних і на здорових. Вони должни вмісті спілкуватись. І це здоров»я їм дасть і здоровим діткам, щоб вони бачили, що єсть дітки, які потребують дороги."
ЛЮБОВ ВОЛОДИМИРІВНА, полтавка
"Ну взагалі нормально, діти взагалі повинні розвиватися одинаково: чи вони інваліди, чи не інваліди - дитина в цьому не винна, що вона інвалід. З однієї сторони це н6ормально, а з другої - важко буде їм."
ОЛЕНА ВАЛЕРІЇВНА, полтавка
"Прекрасно, дети луше будут развиваться.Конечно, они ж будут среди детей и общаться.нет, прекрасно."

Звичайно, як відзначають освітяни, навчання дітей з особливими потребами в інклюзивних класах - це тривала, клопітка і дуже відповідальна праця. Але вони сподіваються, що спільними зусиллями - педагогів, батьків, органів місцевого самоврядування - можна досягти результату. Адже будь-яка дитина має повне право бути громадянином України і нарівні з усіма здобувати загальну освіту.