Навчальні заклади на Полтавщині долучилися до експериментального проекту з медіаосвіти
Одним із найулюбленіших предметів девятикласників Полтавської школи
№ 28 є «Основи медіаграмотності».Діти із задоволенням відвідують цей урок і
своїх вражень не приховують.
Микола, девятикласник
«У медіаосвіті
мені подобається те, що я дізнаюся багато нового, я, наприклад, у минулому році
дізнався про розвиток інформаційних технологій із найдавніших часів до
сьогодення., також я навчився критично співставляти медіафайли, аналізувати їх і
вибирати для себе підходящу інформацію..».
Влада,
девятикласниця
"В курсі медіаосвіти мені сподобалася тема про газети, я
дізналася, коли вийшла перша газета.. "
Борис, девятикласник
"Я
відправляв свої роботи за школу, на конкурс «Цінності Європи та спільні цінності
з Україною», -це було повчально, бо я використовував усі знання з медіа
грамотності…"
Концепція медіаосвіти була запроваджена в Україні у
2010 році. Близько 20 навчальних закладів Полтавщини залучилися до цього
проекту.
Полтавська школа № 28 , одна з перших, що вдалася до
експериментального проекту. У восьмих - девятих було створено еексперементальний
клас та запровадженно спецкурс «Основи медіаграмотності».
Інна
Заворотюк, директор КЗ «ПолтавськаЗОШ 1-3 ступенів № 28»
«.У
нашій школі - це співпраця школи, сім*ї та громади., у школі ми виховуємо медіа
грамотність у дітей, з батьками співпрацюємо, тому що, саме в сім*ї закладаються
основи будь-якої культури та основи правильної поведінки…»
Багато роботи з медіаосвіти була проведено у навчальних закладах
Полтавщини .
Досвід показав, що у старших класах вже надто пізно
запроваджувати медіа грамотність,- стверджують психологи. Її треба виховутити з
дитинства, враховуючи при цьому психологічні та вікові особливості
дитини.
Катерина Муліка, завідуюча центром практичної психології та
соціальнох роботи Полтавського обласного інституту післядипломної педагогічної
освіти ім.. М. В. Остроградського.
« Вона повинна
запроваджуватися не окремо, а наскрізно через усі можливі предмети, через
історію, через гуманітарні предмети, через цикл художніх предметів і починаючи
навіть не з початкової школи, а з довкілля…»
На сьогодні, жоден науковець не може точно визначити, що таке медіаосвіта? Адже проблема досить нова та досліджується . Усі фахівці по різному трактують це поняття.
Катерина Муліка, завідуюча центром практичної психології та соціальнох
роботи Полтавського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти ім..
М. В. Остроградського.
« Ми в Україні дотримуємося
визначення медіаосвіти, як частини, медіа освітнього процесу, в результаті якого
формується медіа культура людини, тобто, здатність розуміти, що медіа конструюює
світ, здатність вирізняти якісну інформацію від неякісної, здатність самому
створювати медіа продукти і реалізуватися через створеня цих медіа
продуктів…»
Цього року концепція медіаосвіти була переглянута та удосконала. 2017- 2020 роки - будуть новим етапом поступового укорінення медіаосвіти. в Україні.