Суспільне телебачення відмовляється розміщувати політичну рекламу у позавиборчий період

Публічне акціонерне товариство «Національна суспільна телерадіокомпанія України» на своїх загальнонаціональних та регіональних теле- і радіоканалах мовлення не розміщуватиме рекламу, пов»язану із діяльністю політичних партій, громадських об»єднань, рухів політичної спрямованості чи окремих політичних діячів у позавиборчий період. Відповідне рішення було прийняте правлінням Національної суспільної телерадіокомпанії України.
Досі прибутки від реклами були одним із джерел наповнення бюджету і Полтавської регіональної дирекції «Лтава», проте головне завдання суспільного мовника - служити громадянам країни, надаючи їм незалежну та корисну інформацію, заохочуючи критичне мислення, - вважає тимчасово виконуючий обов»язки директора «Лтави» Анатолій Мішин.

АНАТОЛІЙ МІШИН, т.в.о. директора філії НСТУ «Полтавська регіональна дирекція «Лтава»
"В рекламі ми відмовляємся від політиків, але це ж не означає, що ті ж політики, ті ж представники громадських організацій не будуть з»являтися в наших програмах та передачах і сюжетах.Збалансовано і достовірно."

За словами Анатолія Мішина, незважаючи на новації, в суспільно-політичних, дискусійних програмах, як-ось «Акценти», «Будні», в новинах виступатимуть політики, громадські діячі, якщо для цього буде важливий інформаційний суспільно значущий привід. Звичайно, їхня участь буде безкоштовна, що, звісно, певною мірою негативно відобразиться на матеріальному стані компанії.

АНАТОЛІЙ МІШИН, т.в.о. директора філії НСТУ «Полтавська регіональна дирекція «Лтава»
"Позиція суспільного мовника НСТУ головне, скажем, не прибутки, а довіра. І навіть не рейтинг, а саме довіра.Тому коли глядач побачить, то у нього не повинно бути якихось сумнівів, що ми надаємо недостовірну, незбалансовану інформацію."

На думку експертів, з одного боку це начебто добре така інновація як спроба боротьби з політичною корупцією на телеканалі.А з іншого боку - дуже тонка грань визначення, що таке політична позиція або суспільно важлива інформація.

ЮРІЙ ІСАЄВ, експерт з комунікацій Полтавського центру розвитку місцевого самоврядування
"Хто буде визначати: хто політик, хто не політик.Де розповідь про свою діяльність, а де агітація.Приміром, мер міста або секретар міської ради - це політик чи це менеджер, найнятий громадою.Так що я дуже скептично ставлюсь до цієї новації."

У той же час, протягом будь-який виборчих перегонів, Національна суспільна телерадіокомпанія України гарантує всім учасникам рівний доступ до розміщення політичної реклами, яку законодавство України визначає як «форму передвиборної агітації, що виникає в період виборчого процесу».- говориться у рішенні зборів компанії- Така реклама буде чітко маркована графічними, відео- та аудіо засобами так, щоб аудиторії було недвозначно зрозуміло, яка саме частина інформації є передвиборчою агітацією.