Нові правила реєстрації прав на нерухомість

Із початку року нерухоме майно реєструють не бюро технічної інвентаризації, а реєстраційні служби. Такі норми передбачені законом України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно». Він датований 2004 роком, проте у силу вступив лише два з половиною місяці тому. З новими правилами полтавську молодь знайомило обласне управління юстиції на інформаційному семінарі.

Олександр Шевчик
голова Координаційної ради молодих юристів при Головному управлінні юстиції
«Метою даного заходу являється підвищення знань студентів полтавських вищих навчальних закладів, членів Координаційної ради молодих юристів, молодих вчених щодо змін у процесі реєстрації прав на нерухоме майно.»

У ролі лекторів на семінарі спробували себе начальник відділу реєстрації прав на нерухомість обласного управління юстиції Тетяна Караваєва та приватний нотаріус.

Олександр Шевчик
голова Координаційної ради молодих юристів при Головному управлінні юстиції
«Що необхідно знати: особливості процедури, перелік документів, підстави реєстрації та повноваження реєстраційної служби.»

Щоб оформити право власності на нерухомість, необхідно подати заяву до реєстраційної служби, які функціонують у кожному районі Полтавщини. Також варто підготувати документи: свідоцтво про право власності чи рішення суду, паспорт та код платника податків, а також технічний паспорт на нерухомість, якщо мова йде про нову будівлю. Послуга є платною - доведеться викласти 240 гривень. Як пояснили працівники управління юстиції, пільг для студентів або пенсіонерів не передбачено. Оформляти можна і земельні ділянки, але лише у тому разі, якщо вони зареєстровані у державному земельному кадастрі. У деяких випадках, щоб одержати право на нерухомість, варто звертатися до нотаріуса. Робити це слід тоді, коли вам потрібно посвідчити угоду про передачу квартири чи будинку у нотаріуса - це може бути дарування, спадок або купівля-продаж - зазначили учасники семінару.