Питання створення в області освітнього простору для дітей з інвалідністю - обговорили на засіданні обласної координаційної ради.

Нині на Полтавщині проживає 36 тисяч дітей з особливими потребами. Близько тисячі з них відвідує школи разом із здоровими ровесниками, бо лише 44 освітні заклади облаштовані для відповідного навчання. Про переваги інклюзивної освіти за місцем проживання йшлося на засіданні обласної координаційної ради за участю голів об»єднаних територіальних громад.

ОЛЕНА ХАРЧЕНКО, директор департаменту освіти і науки ОДА
"Прийнятий в 17 році Закон Про освіту розкрив нові можливості для дітей з особливими освітніми потребами. Тепер кожна дитина має право отримувати не лише якісні освітні послуги , а й ще отримувати психолого-педагогічний і корекційно-розвитковий супровід. "

Загалом Полтавщина посідає третє місце в Україні за організацією інклюзивної освіти. Але цей процес тільки почався в області, - наголошувалось на координаційній раді. Адже не всі новостворені громади належним чином опікуються проблемами освітніх та дошкільних закладів, створюючи там гідні умови для навчання дітей з особливими потребами.

ІРИНА ВОВК, головний спеціаліст департаменту освіти і науки ОДА
" Інклюзивна складова є невід»ємною частиною освітньої реформи Нова українська школа. І питання інклюзії варто розглядати не лише в аспекті створення доступного освітнього середовища для дітей з особливими освітніми потребами, а і у широкому сенсі: створення рівних можливостей для всіх категорій дітей. "

Згідно з чинним законодавством , школи перебувають уже на балансі об»єднаних територіальних громад. Але не всі голови ОТГ усвідомлюють, якою повинна бути Нова українська школи і як її необхідно облаштувати, щоб освіта в звичайному закладі була доступною і для дітей з особливими потребами. Тому такі просвітницькі наради голова Щербанівської ОТГ вважає корисними і необхідними, і в свою чергу поділився наболілими проблемами сільського закладу.

ІГОР ПРОЦИК, голова Щербанівської ОТГ
" Питання харчування гостро стоїть не тільки в нашій ОТГ, тому що якщо молодші класи харчування безкоштовно, то для старших класів - це вже буфетна продукція. Вона не влаштовує ні депутатів, ні сільського голову, ні батьків.Дитина повинна харчуватися тією їжею, яка потрібна для здоров»я.Це в першу чергу гаряче харчування."
Нині 432 дитини з інвалідністю перебувають на індивідуальній формі навчання. Тому, зазначалось на координаційній раді, необхідно вести просвітницьку, роз»яснювальну роботу з батьками з тим, щоб їхні діти навчалися в інклюзивних класах. Адже інклюзивна освіта передбачає створення рівних можливостей для всіх дітей.